De 'Roos van Leary' is een model waarmee communicatiestijlen worden beschreven. Wanneer men zich bewust wordt van de verschillende manieren van communiceren, kan men invloed uitoefenen op de interactie met anderen. Deze waaier biedt een aantal instrumenten om het eigen gedrag constructief om te zetten en het gedrag van anderen te sturen.
Jongeren en... hun sociale talenten is een aanpak voor het bevorderen van sociale competentie in de onderbouw van het secundair onderwijs. Samen met de leerlingen wordt projectmatig gewerkt aan verschillende onderdelen van sociaal competent gedrag: ervaringen delen, aardig doen, samen werken en doen, een taak uitvoeren, jezelf presenteren, een keuze maken, opkomen voor jezelf, omgaan met ruzie. Het materiaal bestaat uit docenteninstructies en leerlingenwerkbladen. Dankzij de differentiatiemogelijkheden en het uitbreiden van tijd of lesmomenten, kunnen de projecten worden aangepast aan het gewenste niveau. De projecten kunnen naar behoefte worden ingezet, naar aanleiding van wat er op dat moment in de klas speelt bijvoorbeeld. Elk project bevat materiaal voor vier lesmomenten. Iedere les bestaat uit een klassikaal deel en een deel waarin de leerlingen zelfstandig werken, individueel of in groepjes. Aangeraden wordt om voor een project een maand uit te trekken omdat er tussen de lesmomenten door voldoende tijd moet zitten om een opdracht te maken.
Besprekingen van leesbevordering vanuit verschillende perspectieven. Met aandacht voor waarom jongeren weinig lezen en hoe effectief leesonderwijs de Nederlandse leescrisis kan bestrijden.
CD uitgegeven naar aanleiding van het millenniumfeest "Lommel 1000". Een uniek document van het Lommelse muziekleven, opgenomen door de studio van musicus en geluidstechnicus Pino Guarraci uit Genk. An Swinnen ontwierp de hoes.