In een fictief Vlaams plaatsje worden in verschillende kapellen de lijken van drie jonge vrouwen aangetroffen. De aanwezigheid van een naam op een van de toegetakelde lichamen zet de onderzoekers op het spoor van een eerdere moordzaak
'Kabaal in de kleedkamer' is een hilarische klucht over de muizenissen in de grote kleedkamer van een theater waar het semi-professionele gezelschap 'Kunst en Kitsj' haar vaste stek heeft. Samson Broekx, huisregisseur van 'Kunst en Kitsj' heeft een revolutionaire aanpak in gedachten bij de start van de repetities van de nieuwe productie: de actrices mogen zelf onder elkaar uitmaken wie van hen de vrouwelijke hoofdrol mag gaan vertolken. De gevolgen zijn niet te overzien. Het gesprek tussen de drie 'ster'-actrices, Marina De Sloovere, Camilla Parker en Venus Williams, - alle drie goed voorzien van een ego, maar niet alle drie even knap, intelligent of sluw- mondt uit in een veldslag. Uiteindelijk besluiten ze hun lot toe te vertrouwen aan Peterke Impanis, de toneelmeester. Maar die ziet er niet alleen uit als wat men doorgaans en beleefdsheidshalve een snul noemt, hij is er ook werkelijk een. Bovendien wordt hij nogal redelijk kort gehouden door zijn moeder. Maar wat veel erger: Peterke Impanis heeft nog nooit 'gekernisteld'. Zou dat zijn zwakke plek zijn? (cop. Hoedemaekers)
Op het dorpsplein staat alles klaar voor de opnames van het populaire TV-programma 'Sterrenslag' waarin onbekende Vlamingen een gooi kunnen doen naar het sterrendom. Een klein meisje vindt dat haar opa een kans verdient. Maar die heeft net een illegale, zwangere vrouw onderdak gegeven. De vrouw en de grootvader worden door de politie opgepakt. Het meisje voelt zich schuldig en loopt weg. Haar ouders zijn radeloos. Maar zelfs in een hedendaags kerstspel loopt alles goed af. (cop. Hoedemaekers)