Binnen het project Gelaarsd, gespoord en geletterd werden volledig uitgewerkte lespakketten rond wetenschappelijke geletterdheid ontwikkeld, bedoeld voor gebruik in de lessen Nederlands van het 5de en 6de jaar van het secundair onderwijs (ASO of TSO). Die pakketten bevatten telkens materiaal voor een 5-tal lesuren en bestaan uit een instapactiviteit, een kern, een afsluiting, en eventueel opties voor vervolg. Dit pakket behandelt het thema 'straffen op school'.
Binnen het project Gelaarsd, gespoord en geletterd werden volledig uitgewerkte lespakketten rond wetenschappelijke geletterdheid ontwikkeld, bedoeld voor gebruik in de lessen Nederlands van het 5de en 6de jaar van het secundair onderwijs (ASO of TSO). Die pakketten bevatten telkens materiaal voor een 5-tal lesuren en bestaan uit een instapactiviteit, een kern, een afsluiting, en eventueel opties voor vervolg. Dit pakket behandelt het thema 'Iedereen functioneel geletterd?!'.
Binnen het project Gelaarsd, gespoord en geletterd werden volledig uitgewerkte lespakketten rond wetenschappelijke geletterdheid ontwikkeld, bedoeld voor gebruik in de lessen Nederlands van het 5de en 6de jaar van het secundair onderwijs (ASO of TSO). Die pakketten bevatten telkens materiaal voor een 5-tal lesuren en bestaan uit een instapactiviteit, een kern, een afsluiting, en eventueel opties voor vervolg. Dit pakket behandelt het thema 'De geschiedenis op haar kop'.
Binnen het project Gelaarsd, gespoord en geletterd werden volledig uitgewerkte lespakketten rond wetenschappelijke geletterdheid ontwikkeld, bedoeld voor gebruik in de lessen Nederlands van het 5de en 6de jaar van het secundair onderwijs (ASO of TSO). Die pakketten bevatten telkens materiaal voor een 5-tal lesuren en bestaan uit een instapactiviteit, een kern, een afsluiting, en eventueel opties voor vervolg. Dit pakket behandelt het thema 'Hoe superieur is superieur?'.
Binnen het project Gelaarsd, gespoord en geletterd werden volledig uitgewerkte lespakketten rond wetenschappelijke geletterdheid ontwikkeld, bedoeld voor gebruik in de lessen Nederlands van het 5de en 6de jaar van het secundair onderwijs (ASO of TSO). Die pakketten bevatten telkens materiaal voor een 5-tal lesuren en bestaan uit een instapactiviteit, een kern, een afsluiting, en eventueel opties voor vervolg. Dit pakket behandelt het thema 'Waarom mensen migreren'.
Voortbouwend op workshops die hierover werden gegeven, ontwikkelde het Steunpunt NT2 een bundel activiteiten voor muzische vorming, waarin vanuit muziek-, beeldende en bewegingsactiviteiten met de allerjongste kleuters aan taalvaardigheid Nederlands wordt gewerkt. Er wordt vertrokken vanuit 'een stukje te verkennen wereld': containers, buizen, natuurmateriaal, gaatjes, rollen, rijden en botsen, ... Elke activiteit wordt uitgebreid uitgeschreven, zodat ze door de kleuterleidster meteen in de praktijk kan worden omgezet. De kleuterleidster krijgt ook voorbeelden hoe tijdens deze activiteiten interactie met de kleuters kan worden opgezet, hoe rijk taalaanbod kan worden aangeboden, en hoe productie van kleuters kan worden gestimuleerd.
Voortbouwend op workshops die hierover werden gegeven, ontwikkelde het Steunpunt NT2 een bundel activiteiten voor muzische vorming, waarin vanuit muziek-, beeldende en bewegingsactiviteiten met de allerjongste kleuters aan taalvaardigheid Nederlands wordt gewerkt. Er wordt vertrokken vanuit 'een stukje te verkennen wereld': containers, buizen, natuurmateriaal, gaatjes, rollen, rijden en botsen, ... Elke activiteit wordt uitgebreid uitgeschreven, zodat ze door de kleuterleidster meteen in de praktijk kan worden omgezet. De kleuterleidster krijgt ook voorbeelden hoe tijdens deze activiteiten interactie met de kleuters kan worden opgezet, hoe rijk taalaanbod kan worden aangeboden, en hoe productie van kleuters kan worden gestimuleerd.