Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Muziek of film
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

5 Resultaten

Sorteren op
Boek

Geen pANiek... : snel op weg met anderstalige nieuwkomers

Lieve Lenaerts (Auteur), Yasmine Wauthier (Auteur)

Praktische gids voor leerkrachten, coördinatoren en directies over het begeleiden van anderstalige nieuwkomers in het onderwijs. Met zwart-witillustraties.

Boek

Project S : relationele en seksuele vorming voor minderjarige anderstaligen

Lieve Lenaerts (Auteur), Eva Joos (Auteur)

Anderstalige nieuwkomers hebben vaak andere seksuele waarden en normen. In hun eigen cultuur spreekt men nauwelijks over seks en ze kennen de sociale afspraken in hun nieuwe land niet. Vaak zijn ze al vroeg seksueel actief, wat kan leiden tot ongewenste intimiteiten. Voorlichtingsproject voor onthaalklassen.

Arhus
Kit

Wereldklassen : een schoolbreed traject rond culturele identiteit voor kinderen van het 4de-6de leerjaar

Lieve Lenaerts (Auteur)

Wereldklassen is een schoolbreed traject rond culturele diversiteit voor kinderen van het 4de tot het 6de leerjaar. De grote diversiteit aan culturele en sociaaleconomische identiteiten in de (klas)gemeenschap vormt de vertrekbasis van het project. Door de culturele eigenheid van kinderen, ouders en ook het schoolteam te leren kennen, worden we meer begripvol voor culturele verschillen en kunnen we vanuit verbindende waarden de schoolgemeenschap versterken In deze map vind je een inleidende brochure die het traject kadert en twee werkboekjes Schatkamer. Aan de hand van vragen en opdrachten komt het kind via dit werkboekje heel wat te weten over zichzelf, over thuis en over de andere kinderen in de klas. Zo wordt zijn Schatkamer gevuld. Sommige opdrachten doet het kind alleen, andere zijn samen met iemand van de familie of met een klasgenoot. Tot slot vind je in de map ook de fiches 'Groeien in verbinding' terug. Met deze reeks van 12 fiches met methodieken en reflecties kan een schoolteam aan de hand van heel concrete stappen de waarden en normen van de school uitzuiveren. De fiches zijn dus bedoeld om in team aan de slag te gaan. Zo kunnen leerkrachten en directies parallel met het traject in de klas aan een onderbouwde visie en een gedeelde, verbindende schoolcultuur werken.

Uitgever

Door Elkaar (2018)

Taal
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken