Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

9 Resultaten

Sorteren op
Boek
Boek

Handleiding basislijst schooltaalwoorden vmbo : Taalbeleid Nederlands voor anderstaligen

Simon Verhallen (Auteur), Lies Alons (Redacteur)

Voor de onderbouw van het vmbo (beroepsonderwijs) werd deze basislijst Schooltaalwoorden samengesteld. Het gaat om een selectie van 1600 woorden. Deze woordenschat is opgedeeld naar de vakken: biologie, wiskunde, natuurkunde, Nederlands, economie, mens en maatschappij. In de handleiding vindt u een uitgebreide toelichting op de samenstelling van de basiswoordenlijst en de werkwijze.

Arhus
Kit

Zebra 3 : Nederlands als tweede taal voor anderstaligen in het voortgezet onderwijs

Lies Alons (Auteur)

Zebra is een complete NT2-cursus voor anderstalige jongeren tussen de 12 en 18 in de basisvorming. In een kort tijdsbestek leren deze jongeren de Nederlandse basiskennis.Het accent ligt op praktische taalverwerving: de leerlingen werken aan alledaagse en schoolse taaltaken. De cursus biedt veel ruimte voor tempodifferentiatie en zelfstandig werken.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Boek
Boek

Studeren in het Nederlands in het hoger onderwijs - Instapcursus taal- en studievaardigheden : cursusboek

Lies Alons (Auteur), Marieke Melissen (Auteur), Marjolijn de Wijk (Auteur)

De Instapcursus taal- en studievaardigheden is een cursus voor anderstalige studenten die zich in de beginfase bevinden van hun studie aan het hoger onderwijs. Met de cursus bekijken studenten aan welke onderdelen van taal- en studievaardigheden zij aandacht zullen moeten besteden om hun studie met succes te kunnen volgen. Er zijn vijf lessen met een eigen thema: studeren in Nederland; woordenschat; presenteren en discussiëren; teksten schrijven en effectief studeren. De student stelt eigen leerpunten vast en ontwikkelt een actieplan om aan de leerpunten te werken. De Instapcursus wordt gebruikt in groepsverband. Samen met medestudenten worden oefensituaties uitgespeeld en studenten geven elkaar feedback op de verschillende taalvaardigheden. De module bevat ook een individueel leerpuntengesprek met de docent.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken