Een bordspel voor mensen die met kinderen of jongeren werken. Het is bruikbaar in meerdere settings: buurtwerk, jeugdbeweging, buitenschoolse opvang, onderwijs, CLB's, jeugdhulpverlening ... Met behulp van het spel kan men een gemeenschappelijke pedagogische visie ontwikkelen of aanscherpen. Er zijn twee sets kaartjes: één voor wie werkt met kinderen van 4 tot 12 jaar (witte rand), één voor wie jongeren begeleidt van 12 tot 16 jaar (gekleurde rand). Door met elkaar in discussie te gaan, leer je elkaars standpunten en visie in het werken met kinderen en jongeren kennen. Vanuit deze kennis is het makkelijker en effectiever om heldere regels en afspraken te maken in hoe je werkt, welke visies en doelen belangrijk zijn. Dit kan voor een werking, organisatie of instelling afzonderlijk, maar het is ook mogelijk om met meerdere gezamenlijk tot een visie te komen. Het spel is geschikt voor 2 tot 7 spelers en wordt gespeeld zoals het ganzenbordspel.
Je leert op school van alles, maar wie leert je hoe je gelukkig kunt worden? Ruim vijftig gedichten over mensen en dieren die gelukkig worden, zijn, blijven en maken. Met collageachtige kleurenillustraties. Vanaf ca. 7 t/m 12 jaar.
Ruim vijftig gedichten van verschillende dichters over (het onbekende van) de toekomst, over verwachting en hoop en plannen maken. Met collageachtige kleurenillustraties. Vanaf ca. 7 t/m 12 jaar.
Bomen en het bos zijn de thema's van deze verzameling gedichten van dertig bekende kinderdichters. Ze gaan bijvoorbeeld over bomen in de storm, kleine sparren, boomhutten, stambomen en slapen in de open lucht. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 7 t/m 12 jaar.