Spraaktaal Kids is een methode voor psycho-educatie voor kinderen met TOS. Toch staat TOS niet centraal; de taalontwikkelingsstoornis is maar een heel klein stukje van het kind. Voordat met een kind gesproken wordt over TOS, wordt er samen met het kind gewerkt aan identiteitsontwikkeling. Kind en volwassene zoeken samen naar taal voor dagelijkse gebeurtenissen en ervaringen. Met behulp van de plaatjes, de stickers en de woorden uit Spraaktaal Kids benoemen ze dingen, gedachten, wensen, gevoelens en situaties expliciet. Wie ben ik, wat kan, wil, voel en vind ik, hoe zit mijn lijf in elkaar, hoe sta ik in de wereld, wat doe ik met mijn tijd, wat zijn overeenkomsten en verschillen tussen mij en anderen? Het zoeken en vinden van antwoorden op dit soort vragen stimuleert de communicatie en vergroot de weerbaarheid van kinderen. Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, logopedisten, leerkrachten,... Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.Spraaktaal Kids bestaat uit drie mappen voor drie verschillende leeftijdsgroepen: 4-7 jaar, 7-10 jaar, 10-14 jaar. De mappen kunnen los van elkaar worden gebruikt, maar ook na of naast elkaar. Spraaktaal Kids is ook geschikt voor andere kinderen die taal moeilijk vinden!
Kinderen met een TOS hebben een normale intelligentie, maar veel moeite met het uiten en begrijpen van taal. Kinderen die de taal niet goed beheersen kunnen informatie minder goed verwerken en onthouden en hebben daardoor moeite met leren. De Hulpwaaier TOS is een naslagwerk voor professionals in zorg en onderwijs en voor gebruik thuis. In overzichtelijke secties wordt informatie gegeven over de kenmerken en signalen van TOS, de gevolgen ervan voor de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling en over diagnostiek, behandeling en prognose. Ook worden tips en strategieën aangereikt voor het stimuleren van de taalontwikkeling en het vergemakkelijken van de communicatie, het leren en het sociaal functioneren thuis, op school en op stage of werkplek. Doelgroep 5 tot 18 jaar.
Onderzoek naar de existentie͏̈le en filosofische perspectieven die ten grondslag liggen aan de relatie tussen de moeder en een kind met een beperking en tussen moeders (ouders) en deskundigen.
Spraaktaal Kids is een denk-, doe- en praatmap voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Spraaktaal Kids is ook geschikt voor andere kinderen die taal moeilijk vinden. Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, verzorgers, opa's, oma's, logopedisten, leerkrachten, ambulant begeleiders, intern begeleiders, pedagogisch behandelaars, orthopedagogen en psychologen. Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.
Spraaktaal Kids is een denk-, doe- en praatmap voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Spraaktaal Kids is ook geschikt voor andere kinderen die taal moeilijk vinden. Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, verzorgers, opa's, oma's, logopedisten, leerkrachten, ambulant begeleiders, intern begeleiders, pedagogisch behandelaars, orthopedagogen en psychologen. Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.
Spraaktaal Kids is een denk-, doe- en praatmap voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Spraaktaal Kids is ook geschikt voor andere kinderen die taal moeilijk vinden. Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, verzorgers, opa's, oma's, logopedisten, leerkrachten, ambulant begeleiders, intern begeleiders, pedagogisch behandelaars, orthopedagogen en psychologen. Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.
Spraaktaal Kids is dé denk-, doe- en praatmap voor kinderen van 10 tot 14 jaar met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Spraaktaal Kids is ook geschikt voor andere kinderen die taal moeilijk vinden! Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, verzorgers, opa’s, oma’s, logopedisten, leerkrachten, ambulant begeleiders, intern begeleiders, pedagogisch behandelaars, orthopedagogen en psychologen. Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.
Ongeveer 5 procent van de kinderen heeft een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Kinderen met een TOS hebben een normale intelligentie, maar veel moeite met het uiten en begrijpen van taal. Kinderen die de taal niet goed beheersen kunnen informatie minder goed verwerken en onthouden en hebben daardoor moeite met leren. Ook kunnen ze vaak niet goed verwoorden wat ze voelen en denken en slecht begrijpen wat een ander bedoelt; hierdoor zijn ze sociaal-emotioneel kwetsbaar. De Hulpwaaier TOS is een naslagwerk voor professionals in zorg en onderwijs en voor gebruik thuis. In overzichtelijke secties wordt informatie gegeven over de kenmerken en signalen van TOS, de gevolgen ervan voor de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling en over diagnostiek, behandeling en prognose. Ook worden tips en strategieën aangereikt voor het stimuleren van de taalontwikkeling en het vergemakkelijken van de communicatie, het leren en het sociaal functioneren.
Spraaktaal Kids is dé denk-, doe- en praatmap voor kinderen van 4 tot 7 jaar met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Spraaktaal Kids is ook geschikt voor andere kinderen die taal moeilijk vinden! Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, verzorgers, opa’s, oma’s, logopedisten, leerkrachten, ambulant begeleiders, intern begeleiders, pedagogisch behandelaars, orthopedagogen en psychologen. Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.
Spraaktaal Kids is dé denk-, doe- en praatmap voor kinderen van 7 tot 10 jaar met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Spraaktaal Kids is er voor kinderen en grote mensen samen: moeders, vaders, verzorgers, opa’s, oma’s, logopedisten, leerkrachten, ambulant begeleiders, intern begeleiders, pedagogisch behandelaars, orthopedagogen en psychologen. Een werkboek dat kinderen en volwassenen uitnodigt om samen op zoek te gaan naar taal.