Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

13 Resultaten

Sorteren op
Extern
Arhus

Veurne tijdens de Wereldoorlog 1914-1918 : Dagboek van Jozef Gesquière

Ilse Gesquière (Auteur)

Boek

Werken met taaltaken - student : In de lessen NT2

Ilse Gesquiere (Concept), Elisabeth Devisch (Auteur)

In deze nieuwe methode Nederlands voor Anderstaligen (NT2) staat competentiegericht en behoeftegericht werken centraal. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in reële situaties zal nodig hebben. Het lesmateriaal is zinvol, herkenbaar en met taakverdelingen volgens rollen en talenten. De functionele taaltaken zijn gebaseerd op de taalprofielen van het Europees Referentiekader. Deze taken bevatten authentiek luister-, lees- en werkmateriaal. Het vertrekpunt is de context die aansluit bij reële taalgebruiksituaties van de student. Het zijn afzonderlijke pakketjes die de lesgever de mogelijkheid geven te differentiëren volgens de taal- of leerbehoeften van de student. Die heeft bovendien leerversterkers (een spiekkaart, vocabulaire- en grammaticafiches, ) om zo veel mogelijk zelfstandig te werk te gaan. Per taaltaak is er een evaluatiefiche die de student voor zichzelf moet invullen. Deze fiche wordt samen met de lesgever besproken op basis van gemaakte observaties. Daarvoor zijn er per taaltaak observatiefiches voorzien waarin duidelijk beschreven staat wat er geobserveerd moet worden (welke vaardigheid, welk leerdoel, welke attitude, welke strategie). De evolutie van het leerproces wordt weergegeven in een taalportfolio waarin men alle leerdoelen, attitudes, gebruik van leerversterkers en strategieën permanent evalueert. Deze portfolio is ook heel gebruiksvriendelijk in grote, heterogene klasgroepen.

Uitgever
Taal
Boek

Werken met taaltaken : In de lessen NT2

Ilse Gesquiere (Concept), Elisabeth Devisch (Auteur)

In deze nieuwe methode Nederlands voor Anderstaligen (NT2) staat competentiegericht en behoeftegericht werken centraal. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in reële situaties zal nodig hebben. Het lesmateriaal is zinvol, herkenbaar en met taakverdelingen volgens rollen en talenten. De functionele taaltaken zijn gebaseerd op de taalprofielen van het Europees Referentiekader. Deze taken bevatten authentiek luister-, lees- en werkmateriaal. Het vertrekpunt is de context die aansluit bij reële taalgebruiksituaties van de student. Het zijn afzonderlijke pakketjes die de lesgever de mogelijkheid geven te differentiëren volgens de taal- of leerbehoeften van de student. Die heeft bovendien leerversterkers (een spiekkaart, vocabulaire- en grammaticafiches, ) om zo veel mogelijk zelfstandig te werk te gaan. Per taaltaak is er een evaluatiefiche die de student voor zichzelf moet invullen. Deze fiche wordt samen met de lesgever besproken op basis van gemaakte observaties. Daarvoor zijn er per taaltaak observatiefiches voorzien waarin duidelijk beschreven staat wat er geobserveerd moet worden (welke vaardigheid, welk leerdoel, welke attitude, welke strategie). De evolutie van het leerproces wordt weergegeven in een taalportfolio waarin men alle leerdoelen, attitudes, gebruik van leerversterkers en strategieën permanent evalueert. Deze portfolio is ook heel gebruiksvriendelijk in grote, heterogene klasgroepen.

Uitgever
Taal
Kit

Werken met taaltaken in de lessen NT2 niveau A2 : herziene uitgave 2016

Ilse Gesquiere (Auteur), Ester Dewil (Auteur), Elisabeth Devisch (Auteur)

Competentiegericht en behoeftegericht werken staat centraal in het taalonderwijs. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in reële situaties zal nodig hebben. Voor de lesgever is er een docentenmap met per taaltaak een docentenfiche en observatiefiche. Ook een jaarvorderingsplan is voorzien. Herziene versie 2016.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Extern
Boek
Boek

Tien vrouwen in de politiek : de gemeenteraadsverkiezingen van 1921

Ilse Gesquière (Auteur), Catherine Jacques (Auteur), Claudine Marissal (Auteur)

Extern
Boek
Extern
Boek

Werken met taaltaken in de lessen NT2, niveau A2

Ilse Gesquière (Auteur), Elisabeth Devisch (Auteur), Ester Dewil (Auteur)

Extern
Boek

Werken met taaltaken in de lessen NT2, niveau A1

Ilse Gesquière (Auteur), Elisabeth Devisch (Auteur), Ester Dewil (Auteur)

Extern
Boek

Werken met taaltaken in de lessen NT2, niveau A2

Elisabeth Devisch (Auteur), Ilse Gesquière (Concept), Ester Dewil (Auteur)

Extern
Boek
Boek

Upstairs, downstairs : dienstpersoneel in Vlaanderen 1750-1995

Jan De Maeyer (Redacteur), Lies Van Rompaey (Redacteur), Ilse Gesquière (Medewerker)

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken