Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

6 Resultaten

Sorteren op
Boek

ICE-MODEL : Leidraad screening en intake voor duaal leren

Koen Bollaert (Auteur), Jan Reymenants (Auteur), Lieve Dillen (Auteur), Ellen Van den Stock (Auteur), Annick Haesaerts (Auteur), Herman Van de Mosselaer (Auteur), Peter David (Auteur), Gert Vanthournout (Auteur)

Duaal leren wordt een sterk merk en een volwaardige leerweg. De Vlaamse regering gaf hiervoor het startschot in januari 2015. In het onderwijs en de bedrijfswereld werden kort daarop verschillende proefprojecten opgestart. Met de steun van het Europees Sociaal Fonds, de Europese Unie en de Vlaamse overheid zijn daarnaast nog eens 21 projecten van start gegaan om het kader rond duaal leren vorm te geven. In het project DuLeGO! ontwikkelde het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap samen met Artesis Plantijn Hogeschool een leidraad en tools voor screening en intake bij duaal leren. Het al bestaande Kick-start (ESF-project van AP Hogeschool) werd bijgestuurd richting duaal leren en geïntegreerd in het ICE-model (Intake - Casussen - Exploratie). Dit biedt hulp bij het bepalen van arbeidsrijpheid en -bereidheid. DuLeGO! pleit voor een zeer sterke onderwijsloopbaanbegeleiding in de tweede graad van het secundair onderwijs en heeft hiervoor een leidraad met opdrachten uitgewerkt.

Uitgever

Politeia (2017)

Taal
Doelgroep
Boek

Goesting in leren en werken

Herman Van de Mosselaer (Redacteur), Peter Van Petegem (Redacteur), Diana Van Dijk (Redacteur), Liesbeth Michiels (Redacteur)

Artikels n.a.v. een samenwerkingsproject tussen Nederlands-Vlaamse onderwijsinstellingen. Dit project is erop gericht jongeren te stimuleren om met plezier naar school te gaan. Men wil hen helpen hun kwaliteiten te ontplooien, zodat ze een baan vinden die bij hen past en een plaats in de maatschappij.

Extern
Boek

Assessment in onderwijs : nieuwe toetsvormen en examinering in studentgericht onderwijs en competentiegericht onderwijs

Filip Dochy (Redacteur), Ludo Heylen (Redacteur), Herman Van de Mosselaer (Redacteur)

Uitvoerige beschrijving van de mogelijkheden van assessment in het hoger en academisch onderwijs.

Artikel uit tijdschrift
Artikel uit tijdschrift

CST-Awards 2007

Herman Van de Mosselaer (Auteur)

Taal
Doelgroep
Enkel raadpleegbaar

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken