Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

11 Resultaten

Sorteren op
Boek
Boek

Milieu, redden we het?

Filip Paelman (Auteur), Harry Peersmans (Auteur)

CLIM staat voor coöperatief leren in multiculturele groepen. Van leerkrachten wordt verwacht dat zij aan intercultureel onderwijs doen. Om dat in de praktijk te realiseren, ontwikkelde het Steunpunt ICO thematische pakketten voor de 2de en de 3de graad basisonderwijs. Dit pakket gaat over milieu en biedt een algemene handleiding, een handleiding bij het thema, een lespakket en een evaluatiebundel. Bedoeld voor de derde graad basisonderwijs.

Boek

Is het al tijd? Een CLIM-thema voor de tweede graad basisonderwijs

Philippe Paelman (Auteur), Harry Peersmans (Auteur)

In deze Clim-map leren de kinderen over de impact van tijd op ons leven. Ze maken kennis met verschillende manieren om tijd te meten en met de evolutie van verleden naar heden en toekomst. Aan de hand van interessante inhouden en leuke activiteiten, leren de kinderen de principes van coöperatief leren toepassen. Verantwoordelijkheid opnemen tijdens een groepswerk, leren samenwerken en overleggen, en het verwerken van inhoudelijke informatie, het komt allemaal aan bod.

Uitgever

De Boeck (2010)

Taal
Doelgroep
Boek

Houden mensen (van) dieren. Een CLIM-thema voor de tweede graad basisonderwijs

Philippe Paelman (Auteur), Harry Peersmans (Auteur)

In deze Clim-map staat de relatie tussen mens en dier centraal. Aan de hand van interessante inhouden en leuke activiteiten, leren de kinderen de principes van coöperatief leren toepassen. Verantwoordelijkheid opnemen tijdens een groepswerk, leren samenwerken en overleggen, en het verwerken van inhoudelijke informatie, het komt allemaal aan bod.

Uitgever

De Boeck (2010)

Taal
Doelgroep
Boek

Milieu, redden we het? Een Clim-thema voor de derde graad basisonderwijs

Philippe Paelman (Auteur), Harry Peersmans (Auteur)

In deze Clim-map worden de kinderen bewust gemaakt van milieuzorg en leren ze daarover standpunten innemen. Aan de hand van interessante inhouden en leuke activiteiten leren de kinderen de principes van coöperatief leren toepassen. Verantwoordelijkheid opnemen tijdens een groepswerk, leren samenwerken en overleggen, en het verwerken van inhoudelijke informatie, het komt allemaal aan bod.

Uitgever

De Boeck (2010)

Taal
Serie
Doelgroep
Arhus
Losbladig

De Wiskanjers Zorg : boei 1

Harry Peersmans (Auteur), Ilse Heyvaert (Auteur)

'De Wiskanjers Zorg' is een methode-onafhankelijke, 13-delige schoolzorgmappenreeks, die leerdoelgebonden is waardoor het direct inzetbaar is in combinatie met elke wiskundemethode. Deze mappenreeks bevat remediëringsmateriaal bij elk wiskundedomein. Ideaal voor leerlingen die een stapje terug moeten zetten voor een bepaald vakonderdeel en om individuele wiskundetrajecten op te stellen. Met 'De Wiskanjers Zorg' bereiken de leerlingen de minimumdoelen om hun getuigschrift te behalen. Leerlingen verkennen, oefenen en passen de leerinhoud stapsgewijs toe aan de hand van prikkelarme werkbladen. De twee mappen 'Boei' zijn bedoeld als ondersteuning bij het aanvankelijk rekenen van kinderen die de overstap van kleuterklas naar basisonderwijs maken. De leerlingen maken kennis met kwalitatieve, kwantitatieve en ruimtelijke relatiebegrippen. Ze leren hoeveelheden van 1 tot 10 tellen en vormen.

Uitgever

Plantyn (2020)

Taal
Arhus
Losbladig

De Wiskanjers Zorg : boei 2

Harry Peersmans (Auteur), Ilse Heyvaert (Auteur)

'De Wiskanjers Zorg' is een methode-onafhankelijke, 13-delige schoolzorgmappenreeks, die leerdoelgebonden is waardoor het direct inzetbaar is in combinatie met elke wiskundemethode. Deze mappenreeks bevat remediëringsmateriaal bij elk wiskundedomein. Ideaal voor leerlingen die een stapje terug moeten zetten voor een bepaald vakonderdeel en om individuele wiskundetrajecten op te stellen. Met 'De Wiskanjers Zorg' bereiken de leerlingen de minimumdoelen om hun getuigschrift te behalen. Leerlingen verkennen, oefenen en passen de leerinhoud stapsgewijs toe aan de hand van prikkelarme werkbladen. De twee mappen 'Boei' zijn bedoeld als ondersteuning bij het aanvankelijk rekenen van kinderen die de overstap van kleuterklas naar basisonderwijs maken. De leerlingen maken kennis met kwalitatieve, kwantitatieve en ruimtelijke relatiebegrippen. Ze leren hoeveelheden van 1 tot 10 tellen en vormen.

Uitgever

Plantyn (2020)

Taal
Boek

Zie ik wat ik zie? : een CLIM-thema voor de derde graad basisonderwijs

Philippe Paelman (Redacteur), Harry Peersmans (Redacteur)

In dit thema ontdekken de leerlingen op een speelse wijze beelden, structuren en verbanden waarmee ze geconfronteerd worden. De nadruk ligt niet op kennisverwerving en op het trekken van grote conclusies, maar op het verwonderd ontdekken van structuren in hun nabije en verre omgeving, van de mogelijkheid om de wereld door verschillende brillen te bekijken, enz... In dit thema zijn veel muzische activiteiten verwerkt.

Documentatie-map

Taalprikkels : Kringen talig bekeken

Tineke Turck (Auteur), Harry Peersmans (Auteur), Tina Van de Leur (Auteur)

In de kleuterklas speelt de kring een grote rol... In de kring kun je een krachtige leeromgeving creëren die ervoor zorgt dat de kinderen taalvaardiger worden. Ze leren taal correct gebruiken in zinvolle communicatieve situaties. Kringen talig bekeken wil leraren meer inzicht geven in hoe je kinderen kunt stimuleren om op een assertieve manier deel te nemen aan de kring. Als je de kring goed begeleidt, kun je hem meer inhoud geven en functioneler en interactiever maken. Die interactiviteit zorgt ervoor dat de kinderen meer betrokken zijn. Ze stellen meer vragen, willen zaken uitdiepen en gaan opzoek naar inhoud. 'Kringen talig bekeken' is vooral gericht op leraren uit het kleuteronderwijs, maar ook voor leraren uit het lager onderwijs.

Documentatie-map

Taalprikkels : Pictogrammen talig bekeken

Steven De Nijs (Auteur), Harry Peersmans (Auteur), Tina Van de Leur (Redacteur)

Taalprikkels wil de kleuterleiders/leidsters ondersteunen bij het aanbrengen van een rijk taalbad in alle activiteiten die ze in de klas opzetten. Het onthaal, 10-uurtje, plassen, handen wassen, jassen, . worden talig bekeken. Waaraan dienen klasklimaat en coaching - interactie te voldoen voor elk ritueel? Een aantal talige taken biedt tal van mogelijkheden om elk ritueel te verrijken. Tips voor handige materialen, spelen, ideetjes tot samenwerking, muzikale accenten, een verhaal en oog voor differentiatie horen bij elk uitgewerkt ritueel.

Uitgever

De Boeck (2010)

Taal
Serie
Doelgroep
Arhus
Kit

De Wiskanjers Zorg

Harry Peersmans (Auteur), Ilse Heyvaert (Auteur), et.al (Auteur)

Alle rekendoelen, startend bij voorbereidend rekenen t.e.m. de doelen einde zesde leerjaar, worden behandeld. Je kan selecteren uit de verschillende domeinen, om zo een individueel leer- en oefentraject op te stellen op maat van elk kind.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken