Zoekresultaten

Specification
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

1 Resultaat

Sorteren op
Boek

Duurzame schoolontwikkeling

Ina Cijvat (Auteur), Dea Knol (Auteur), Henk Mulders (Auteur), Elly Reinders (Auteur), Kees Vernooy (Auteur)

Hoe streef ik als school succes na bij elke leerling? Hoe kunnen we het als school nog beter doen? Wat houdt schoolontwikkeling in en hoe zorg ik daarvoor? Wat is effectief onderwijs en hoe speel ik hier op in? In het boek 'Duurzame schoolontwikkeling' wordt uitvoerig stilgestaan bij wat werkt op school en wat de kenmerken zijn van een succesvolle aanpak. Schoolverbetering kun je het best methodisch aanpakken. De leerkracht staat hierbij centraal, daarom is aansluiten bij de drijfveren van leerkrachten het uitgangspunt. Het team voert het gesprek over goed onderwijs; zo komen visie en doelen tot stand. Voor het geven van effectief onderwijs zijn zeven componenten van belang: doelen, tijd, extra tijd voor risicoleerlingen, convergente differentiatie, effectieve instructie, vroegtijdig signaleren en reageren en het monitoren van het onderwijs. Om schoolverbetering duurzaam te laten zijn, zullen scholen de geboekte resultaten moeten vastleggen en borgen. Ook als blijkt dat de gewenste resultaten uitblijven, geeft dat heel belangrijke informatie voor het vervolg. Alles wat er aan tijd, middelen en energie van het personeel van de school geïnvesteerd wordt, moet op de goede plek terechtkomen. En dat is de leerling in de klas, die zich optimaal moet kunnen ontwikkelen.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken