Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

5 Resultaten

Sorteren op
Extern
Spel

Worden wie ik ben : eigenaarschap, bewustzijn, veerkracht en persoonsvorming van kinderen en jongeren versterken : doelenbox met 140 kaartjes

Elena Carmona Van Loon (Auteur)

De Worden wie ik ben-doelenbox is een doosje met 140 kaarten waarop doelen staan die het eigenaarschap, het bewustzijn, de veerkracht en de (sociaal-emotionele) persoonsvorming van kinderen en jongeren ondersteunen. De kaartjes zijn te gebruiken bij leerlinggesprekken, POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan), LOB (Loopbaanoriëntatie en -begeleiding), driehoeksgesprekken, groepsplannen, ontwerpen van lessen, visievorming, doelen t.b.v. van een behandelplan of arrangement. De doelen zijn gecategoriseerd en een uitwerking van de mindmap regiefuncties. Door het handzame gebruik kunnen kinderen en jongeren eenvoudig hun eigen doelen kiezen. De doelen zijn vaardigheden die onder gedrag liggen. Gedrag betekent op zich niet veel. Het is de kunst om samen met kinderen en jongeren te kijken wat ze zouden willen leren om zich op een positieve en eigen manier te verhouden tot zichzelf en de wereld om hen heen en zo te worden wie ze zijn. De doelen bieden tevens een handvat voor de integratie van een didactische werkhouding en de persoonsvormingsdoelen in het onderwijs.

Extern
Boek
Extern
Boek

Regieversterkend leiderschap : het onderwijs wil door

Elena Carmona Van Loon (Auteur)

Leidraad voor leidinggevenden en leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs.

Extern
Boek
Boek

Regie versterken bij een verstandelijke beperking

Elena Carmona Van Loon (Auteur), Willemijn Leliveld (Auteur)

Extern
Boek

Regie versterken in het onderwijs : worden wie je bent

Elena Carmona Van Loon (Auteur)

Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken