Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij zijn groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Fototaal deel 1 biedt tien boeiende projecten voor kleuters. Elk project bestaat uit uitdagende taalactiviteiten rondom een thema. Voorbeelden van thema's zijn: planten en dieren, in huis, mijn sociale omgeving en in het verkeer. Fototaal deel 1 bevat verder lesactiviteiten voor het voorbereidend lezen. De leerlingen leren bijvoorbeeld om het eerste woord van een zin te herkennen, kijken naar plaatjes en benoemen verschillen en plakken woorden aan elkaar. Spelenderwijs werken de kinderen aan vaardigheden die later bij het lezen nodig zijn.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij zijn groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Fototaal deel 1 biedt tien boeiende projecten voor kleuters. Elk project bestaat uit uitdagende taalactiviteiten rondom een thema. Voorbeelden van thema's zijn: vrije tijd, het jaar door feesten, kleding, ... en in het verkeer. Fototaal deel 1 bevat verder lesactiviteiten voor het voorbereidend lezen. De leerlingen leren bijvoorbeeld om het eerste woord van een zin te herkennen, kijken naar plaatjes en benoemen verschillen en plakken woorden aan elkaar. Spelenderwijs werken de kinderen aan vaardigheden die later bij het lezen nodig zijn.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij zijn groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Fototaal deel 1 biedt tien boeiende projecten voor kleuters. Elk project bestaat uit uitdagende taalactiviteiten rondom een thema. Voorbeelden van thema's zijn: vrije tijd, het jaar door feesten, kleding, ... en in het verkeer. Fototaal deel 1 bevat verder lesactiviteiten voor het voorbereidend lezen. De leerlingen leren bijvoorbeeld om het eerste woord van een zin te herkennen, kijken naar plaatjes en benoemen verschillen en plakken woorden aan elkaar. Spelenderwijs werken de kinderen aan vaardigheden die later bij het lezen nodig zijn.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij zijn groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Fototaal deel 1 biedt tien boeiende projecten voor kleuters. Elk project bestaat uit uitdagende taalactiviteiten rondom een thema. Voorbeelden van thema's zijn: vrije tijd, het jaar door feesten, kleding, ... en in het verkeer. Fototaal deel 1 bevat verder lesactiviteiten voor het voorbereidend lezen. De leerlingen leren bijvoorbeeld om het eerste woord van een zin te herkennen, kijken naar plaatjes en benoemen verschillen en plakken woorden aan elkaar. Spelenderwijs werken de kinderen aan vaardigheden die later bij het lezen nodig zijn.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij zijn groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Fototaal deel 1 biedt tien boeiende projecten voor kleuters. Elk project bestaat uit uitdagende taalactiviteiten rondom een thema. Voorbeelden van thema's zijn: vrije tijd, het jaar door feesten, kleding, ... en in het verkeer. Fototaal deel 1 bevat verder lesactiviteiten voor het voorbereidend lezen. De leerlingen leren bijvoorbeeld om het eerste woord van een zin te herkennen, kijken naar plaatjes en benoemen verschillen en plakken woorden aan elkaar. Spelenderwijs werken de kinderen aan vaardigheden die later bij het lezen nodig zijn.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij de groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Met Fototaal werkt de leerkracht zowel aan de doelen voor de mondelinge en de schriftelijke taalontwikkeling. Het advies aan scholen die werken met Fototaal is om iedere dag liefst zelfs twee keer per dag aan taal te werken.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij de groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Met Fototaal werkt de leerkracht zowel aan de doelen voor de mondelinge en de schriftelijke taalontwikkeling. Het advies aan scholen die werken met Fototaal is om iedere dag liefst zelfs twee keer per dag aan taal te werken.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij de groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Met Fototaal werkt de leerkracht zowel aan de doelen voor de mondelinge en de schriftelijke taalontwikkeling. Het advies aan scholen die werken met Fototaal is om iedere dag liefst zelfs twee keer per dag aan taal te werken.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. De leerkracht geeft les op 3 niveaus die aansluiten bij de groep leerlingen en maakt daarvoor gebruik van niveaukaarten waarop concrete doelen en didactische aanwijzingen staan. Met Fototaal werkt de leerkracht zowel aan de doelen voor de mondelinge en de schriftelijke taalontwikkeling. Het advies aan scholen die werken met Fototaal is om iedere dag liefst zelfs twee keer per dag aan taal te werken.
Fototaal deel 3 biedt tien projecten voor groep 5 en 6. Elk project bestaat uit 23 (mondelinge) taalactiviteiten rond een thema. Door de foto’s die u van de leerlingen in de thematische situaties maakt komen de projecten echt tot leven! Om de aandacht van de leerlingen te vangen en te behouden maakt u bij Fototaal deel 3 gebruik van een Taalstoel waarop en waarbij voorwerpen, passend bij het thema, gehangen en gezet kunnen worden. Bij de taalactiviteiten is er aandacht voor het lezen van doeteksten. Met behulp van een powerinstructie kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag met een tekst.
Fototaal deel 3 biedt tien projecten voor groep 5 en 6. Elk project bestaat uit 23 (mondelinge) taalactiviteiten rond een thema. Door de foto’s die u van de leerlingen in de thematische situaties maakt komen de projecten echt tot leven! Om de aandacht van de leerlingen te vangen en te behouden maakt u bij Fototaal deel 3 gebruik van een Taalstoel waarop en waarbij voorwerpen, passend bij het thema, gehangen en gezet kunnen worden. Bij de taalactiviteiten is er aandacht voor het lezen van doeteksten. Met behulp van een powerinstructie kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag met een tekst.
Fototaal deel 3 biedt tien projecten voor groep 5 en 6. Elk project bestaat uit 23 (mondelinge) taalactiviteiten rond een thema. Door de foto’s die u van de leerlingen in de thematische situaties maakt komen de projecten echt tot leven! Om de aandacht van de leerlingen te vangen en te behouden maakt u bij Fototaal deel 3 gebruik van een Taalstoel waarop en waarbij voorwerpen, passend bij het thema, gehangen en gezet kunnen worden. Bij de taalactiviteiten is er aandacht voor het lezen van doeteksten. Met behulp van een powerinstructie kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag met een tekst.
Fototaal is een taal/leesmethode voor leerlingen die zeer moeilijk leren. De kracht van de methode zit hem in de foto's. Dit pakket bevat naast tekeningen, kernwoordkaarten, woordstrookkaarten en letters
Un groupe d'enfants a donné un défi à Clodomir : le vieil ours mal léché doit écrire un poème Pas si facile ! Clodomir a beau y mettre tout son cur, ses poèmes sont ridicules. Comment trouver l'inspiration ? De quel sujet parler ? Et comment ? Pour plaire à la « Brigade de la Poésie », Clodomir demande de l'aide à Marcel, son petit voisin.