Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Inlezer
Recensie
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

13 Resultaten

Sorteren op
Boek

Dit is dyslexie : achtergrond en aanpak

Aryan van der Leij (Auteur)

Oorzaak, diagnostiek, vroegtijdige onderkenning en aanpak van dyslexie in het Nederlandstalig gebied.

Uitgever

Lannoo (2017)

Taal
Onderwerp
Doelgroep
Beschikbaar
Extern
Boek

Zorgverbreding : bijdragen uit speciaal onderwijs aan basisonderwijs

Aryan van der Leij (Redacteur)

Onderwijskundige studie naar voorwaarden voor en toepassingen van kwaliteitsverbeteringen in het kleuter- en basisonderwijs teneinde schooluitval te voorkomen.

Extern
Boek

Leesproblemen en dyslexie : beschrijving, verklaring en aanpak

Aryan van der Leij (Auteur)

Extern
Boek

De pretparkgeneratie

Aryan van der Leij (Auteur)

Visie op hedendaagse jongeren en hun ouders in een samenleving waarin 'alles leuk moet zijn', en de excessen die daarvan het gevolg zijn.

Boek

Dit is dyslexie

Aryan van der Leij ()

Oorzaak, diagnostiek, vroegtijdige onderkenning en aanpak van dyslexie in het Nederlandstalig gebied.

Extern
Boek

Het perspectief van de orthopedagoog

Herman Baartman (Redacteur), Aryan van der Leij (Redacteur), Joop Stolk (Redacteur)

Artikelen over de orthopedagogiek van de afgelopen vijftig jaar en over verschillende aspecten van professioneel orthopedagogisch handelen.

Extern
Daisy

Dit is dyslexie : achtergrond en aanpak

Aryan van der Leij (Auteur), Angela Brenninkmeijer (Verteller)

Oorzaak, diagnostiek, vroegtijdige onderkenning en aanpak van dyslexie in het Nederlandstalig gebied.

Kit

Beter bij de les : training in executieve functies

Marthe Van der Donk (Auteur), Ariane Tjeenk-Kalff (Auteur), Anne-Claire Hiemstra-Beernink (Auteur), J.P.M. Vieijra (Medewerker), Jan Geelhoed (Medewerker), Aryan Van der Leij (Medewerker)

Kinderen met zwakke executieve functies (de regelfuncties van het brein), zoals kinderen met ADHD of leerproblemen, hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren. Deze functies spelen een cruciale rol bij hetleren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties. Met de training Beter bij de les oefenen kinderen op de basisschool met vaardigheden die belangrijk zijn bij het leren, zoals: aandacht, planning, werkgeheugen en doel- en taakgerichtgedrag. Zij trainen hun werkgeheugen en krijgen meer inzicht in hun leergedrag. De kinderen leren om naar het eigen functioneren te kijken, zodat ze zichzelf zo veel mogelijk zelfstandig kunnen bijsturen. Hierdoor hebben zij uiteindelijk minder hulp van de leerkracht nodig bij het maken van schoolopdrachten. Ook de leerkracht krijgt meer inzicht in het leergedrag van de leerling en kan hierdoor eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden. In deze complete handleiding staan de achtergronden van Beter bij de les en wordt de training stap voor stap beschreven. De training is bedoeld voor kinderen vanaf acht jaar en kan individueel per leerling op school worden gegeven. De training is eenvoudig toepasbaar met een aantrekkelijk vormgegeven en geïllustreerd werkboek, luistermaterialen andere oefeningen.

Boek

Beter bij de les : training in executieve functies : handleiding

Marthe Van der Donk (Auteur), Ariane Tjeenk-Kalff (Auteur), Anne-Claire Hiemstra-Beernink (Auteur), J.P.M. Vieijra (Medewerker), Jan Geelhoed (Medewerker), Aryan van der Leij (Medewerker)

Neuropsychologische behandeling waarbij kinderen op speelse wijze vaardigheden oefenen die belangrijk zijn bij het leren.

Extern
Boek

Diagnostiek van technisch lezen en aanvankelijk spellen

A.J.C. Struiksma (Auteur), Aryan van der Leij (Auteur), J.P.M. Vieijra (Auteur)

Beschrijving van een procedure voor individueel onderzoek van kinderen met lees- en spellingsproblemen in het basis- en speciaal onderwijs.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken