Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

9 Resultaten

Sorteren op
Arhus
Spel

WIZZspel - drempelspellen : drempel 5

Anneke Noteboom (Concept)

Met de 10 spellen oefenen leerlingen de automatiseringsvaardigheden bij vermenigvuldigen. Volgende rekeninhouden komen aan bod: Memoriseren van vermenigvuldigingen, automatiseren van vermenigvuldigingen in de makkelijkere tafels 2, 3, 4, 5 x 6, 7, 8, 9 en omgekeerd, memoriseren van de moeilijkere vermenigvuldigen: 6, 7, 8, 9 x 6, 7, 8, 9, relatie doorzien tussen vermenigvuldigen en delen, handig en strategisch spelen.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Arhus
Spel

WIZZspel - Als kleuters leren tellen

Anneke Noteboom (Concept)

Met de spellen 'Als kleuters leren tellen' kan je als leerkracht van groep 1/2 op een speelse en natuurlijke wijze bij kinderen peilen wat ze begrijpen, kunnen en weten op het gebied van tellen en getalbegrip. In de bijgevoegde map (bundel) vind je uitgebreide informatie, aanwijzingen voor het gebruik van de spellen en observatieformulieren.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Arhus
Spel

WIZZspel - drempelspellen : drempel 3

Anneke Noteboom (Concept)

De drempelspellen zijn ontwikkeld om op een effectieve en efficiënte manier de noodzakelijke basisvaardigheden te automatiseren en te onderhouden. Met de 7 spellen oefenen leerlingen automatiseringsvaardigheden en memoriseren bij optellen en aftrekken boven en beneden de 10 en relatie doorzien tussen optellen en aftrekken.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Arhus
Spel

WIZZspel - drempelspellen : drempel 0

Anneke Noteboom (Concept)

Voor het oefenen van automatiseren en memoriseren van belangrijke basisvaardigheden voor het leren rekenen zijn de zogenaamde drempelspellen ontwikkeld. De spellen in speldoos ‘drempel 0’ horen in deze lijn en zijn geschikt voor het oefenen van het getalbegrip tot en met 20. De speldoos bevat meerdere spellen, waarvan een aantal in diverse varianten gespeeld kunnen worden. De volgende deelaspecten van getalbegrip komen tijdens het spelen van de spellen aan bod: het opzeggen van de telrij, het tellen van hoeveelheden, vergelijken en ordenen op meer/minder/meeste/minste en evenveel, verkort tellen met behulp van verschillende structuren, oplossen van eenvoudige optelproblemen, oplossen van eenvoudige splits- en aftrekproblemen, herkennen en ordenen van getalsymbolen en koppelen van getalsymbolen aan hoeveelheden.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Arhus
Spel

WIZZspel - drempelspellen : drempel 1

Anneke Noteboom (Concept)

De drempelspellen zijn ontwikkeld om op een effectieve en efficiënte manier de noodzakelijke basisvaardigheden te automatiseren en te onderhouden. Met deze 9 spellen leren leerlingen oefenen van de automatiseringsvaardigheden bij optellen, aftrekken, splitsen tot en met 10 en getalbegrip tot 10.

Uitgever
Taal
Doelgroep
Extern
Boek
Boek

De kracht van rijke rekenvragen in een notendop

Anneke Noteboom (Auteur), Kimberly Pijnenburg (Auteur), Maaike Verschuren (Auteur)

Zie en voel je het verschil tussen de volgende twee vragen? Ik zie vier schapen en twee kippen, hoeveel poten zijn dat samen? En: ik zie 40 poten, hoeveel schapen en kippen kunnen dat zijn? De laatste vraag noemen we een rijke rekenvraag. Leerlingen blijven bezig met dezelfde kennis en vaardigheden, maar krijgen ruimte voor hun creativiteit en verdiepen hun inzicht door de vele mogelijkheden. In het reken-wiskundeonderwijs ondersteunen en stimuleren we leerlingen in hun ontwikkeling van gecijferdheid. Bij gecijferdheid gaat het niet alleen om het ontwikkelen van inzicht, kennis en vaardigheden, maar ook om kritisch denken en redeneren over en creatief omgaan met reken-wiskundige inhouden. In deze Notendop-uitgave pleiten we voor het stellen van rijke rekenvragen om gecijferdheid in de volle breedte te stimuleren.

Extern
Boek

Leren rekenen : werken met de modellen uit het Protocol ERWD

Cathe Notten (Auteur), Bronja Versteeg (Auteur), Lisanne Martens (Auteur), Anneke Noteboom (Medewerker), Magda Van der Wulp (Medewerker), Anneke Aartsen (Medewerker)

Didactische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs en pabo-studenten..

Extern
Boek

Leren rekenen, ook als het moeilijk wordt : de modellen uit het protocol ERWD in de praktijk

Cathe Notten (Auteur), Bronja Versteeg (Auteur), Lisanne Martens (Auteur), Anneke Noteboom (Medewerker), Magda Van der Wulp (Medewerker), Anneke Aartsen (Medewerker)

Didactische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken