Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.
Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.
Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.
Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.