Zoekresultaten

Specification
Materiaal
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Genre
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

11 Resultaten

Sorteren op
Losbladig

Proeven van techniek II : Doemap voor het lager onderwijs

Jan Tilley (Auteur), Aart Cornelissen (Illustrator), ... [et al.] (Auteur)

Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.

Uitgever

Averbode (2010)

Taal
Doelgroep
Arhus
Losbladig

Proeven van techniek II : Doemap voor het lager onderwijs 1ste graad

Jan Tilley (Auteur), Aart Cornelissen (Illustrator), ... [et al.] (Auteur)

Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.

Uitgever

Averbode (2010)

Taal
Doelgroep
Arhus
Losbladig

Proeven van techniek II : Doemap voor het lager onderwijs 2de graad

Jan Tilley (Auteur), Aart Cornelissen (Illustrator), ... [et al.] (Auteur)

Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.

Uitgever

Averbode (2010)

Taal
Doelgroep
Arhus
Losbladig

Proeven van techniek II : Doemap voor het lager onderwijs 3de graad

Jan Tilley (Auteur), Aart Cornelissen (Illustrator), ... [et al.] (Auteur)

Ondersteunend materiaal bij de nieuwe eindtermen en leerplandoelen techniek. Verticale leerlijn met verwante thema's voor de eerste, tweede en derde graad met een praktische handleiding voor de leerkracht. Aan de hand van opdrachten bij een 20-tal nieuwe thema's worden de leerlingen van het lager onderwijs vertrouwd gemaakt met de technische manier van denken. Telkens wordt vertrokken vanuit een zinvolle context uit de leefwereld van de kinderen. Het algemeen kader bestaat uit: Begrijpen (inzicht, vragen stellen, hoe het in elkaar zit, evolutie). Hanteren (probleemoplossend denken en handelen, stappenplan, veilig en nauwkeurig). Duiden (techniek in de samenleving, andere toepassingen ...). Er is telkens oog voor een uitvoerende (stappenplan), ontwerpende (zelf ontwerpen), analyserende en evaluerende benadering.

Uitgever

Averbode (2010)

Taal
Doelgroep
Extern
Boek
Extern
Boek
Extern
Boek
Boek

De vloek van de rode tegel

Tanneke Wigersma (Auteur), Aart Cornelissen (Illustrator)

Extern
Boek
Boek
Boek

De Digi-juf

Hilde Vandermeeren (Auteur), Aart Cornelissen (Illustrator)

Uitgever

Averbode (2008)

Taal
Onderwerp
Serie
Doelgroep

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken