Zoekresultaten

Specification
Onderwerpen
Auteur
Uitvoerder
Recensie
Uitgegeven tussen

6 Resultaten

Sorteren op
Boek

Digitale didactiek : wegwijzers voor de onderwijspraktijk

Lies Sercu (Auteur)

Een literatuurstudie met een ‘drievoudige missie’. Enerzijds wil ze leraren, lerarenopleiders en directieleden informeren over elektronisch leren (e-leren). Anderzijds wil ze dit vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien.

Boek

Binnenklasdifferentiatie : leerkansen voor alle leerlingen

Catherine Coubergs (Auteur), Katrien Struyven (Auteur), Nadine Engels (Auteur), Wouter Cools (Auteur), Kristine De Martelaer (Auteur)

Hoe creëer je maximale leerkansen voor de verschillende leerlingen in een klas? Enerzijds kun je onderwijs geven op maat van kleine groepen/individuen (divergeren); anderzijds kun je diversiteit samenbrengen, zodat de verschillen complementair werken (convergeren). Dit boek beschrijft deze twee vormen van differentiatie met behulp van praktijkvoorbeelden.