Zoekresultaten

Specification
Leeftijd
Fictie of Non-fictie
Taal
Uitgever
Onderwerpen
Auteur
Recensie
Uitgegeven tussen

Je bent aan het zoeken in alle Vlaamse bibliotheken

4 Resultaten

Sorteren op
Boek

Wat we kinderen echt kunnen leren : over feiten en fictie in onderwijs

Daniel T. Willingham (Auteur), Pedro De Bruyckere (Vertaler)

Pleidooi om niet klakkeloos achter ieder onderzoek aan te lopen, maar de resultaten door deskundigen op waarde te laten schatten en vervolgens het onderwijs daar al of niet op af te stemmen.

Uitgever

LannooCampus (2023)

Taal
Doelgroep
Beschikbaar
Boek
Boek

Wat we kinderen echt kunnen leren : over feiten en fictie in onderwijs

Daniel T. Willingham (Auteur), Pedro De Bruyckere (Vertaler)

De voortdurende evolutie van pedagogische en onderwijskundige wetenschappen zorgt voor een overaanbod aan nieuwe inzichten en mogelijke toepassingen. Dat maakt het voor ouders, onderwijsprofessionals en beleidmakers moeilijk om te bepalen welke conclusies ze moeten trekken en welk advies te volgen. Alle adviezen lijken gebaseerd op onderzoek, maar de resultaten spreken elkaar vaak tegen. Dit boek wil praktische handvatten bieden om bewust om te gaan met onderwijsonderzoek en -voorschriften om zo feit van fictie te onderscheiden.

Uitgever

Lannoo Campus (2018)

Taal
Extern
Boek
Boek

The reading mind : a cognitive approach to understanding how the mind reads

Daniel T. Willingham (Auteur)

Extern
Boek

Waarom leren niet vanzelf gaat : 10 inzichten voor de leerkracht

Daniel T. Willingham (Auteur), Robin van Rijthoven (Vertaler), Anna M.T. Bosman (Vertaler)

Handboek voor leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs over het creëren van blijvende leerervaringen en het toepassen van effectieve leerstrategieën. Met illustraties en foto’s.

Beschikbaar in onderstaande bibliotheken